vineri, 31 august 2012

Daca nu eu, atunci cine?

Am tot auzit expresia cu clopotul de cristal apropos de tendinta mea de a-mi proteja (excesiv, dupa unii) copilul. Ca nu pot sa-l tin intr-un glob de cristal sa nu pateasca nimic, ca devine mai bolnavicios, mai sensibil, mai nu stiu cum...

Poate sunt momente cand exagerez, dar prefer sa exagerez eu decat sa pateasca el ceva. Dupa cum spunea o alta mamica, daca eu nu-l alint si nu-l rasfat, viata cu siguranta n-o sa-l alinte. Pe mine m-au alintat ai mei si uite ca am ajuns bine. Eu o sa-mi alint puiul cat incape!

Si asa este, daca nu noi parintii, nu avem grija de cei mici si nu le cream o viata plina de amintiri frumoase, un mediu cald, plin de intelegere, implinirea dorintelor, cat mai putine interdictii pentru ca el sa se formeze frumos, integru si cu incredere in el..., atunci cine?

De ce sa-i interzic copilului sa scrie pe pereti? Hai ca pe mobila e de inteles, ca nu poti vopsi mobila, dar peretii? Cand cu un rand de var s-a acoperit tot. Si sunt doar pereti, conteaza ei mai mult decat nevoile de explorare ale puiul meu?

De ce sa-i refuz eu dreptul la laptele matern doar pentru ca imi este mie greu ca este el dependent de mine zi si noapte, sau doar pentru ca se oripileaza unii si altii ca vai, la 4 ani mai suge la san?!?!? Cand se stie cat de valoros este laptele matern la orice varsta. Chiar pediatrul mi-a zis ca australienii (parca) recomanda alaptatul pana la 7 ani! Si eu sper sa am lapte cat mai multi ani!

De ce sa las eu pe toata lumea sa-mi pupe puiul pe maini cand sunt atatea boli transmisibile prin saliva sau pe cale aeriana? De ex.: tuberculoza, meningita, streptococi, e.coli, conjuctivita virala, herpes, si alti virusi sau bacterii mai noi sau mai vechi.

De ce sa nu-mi alint, rasfat eu copilul din moment ce l-am facut si-l iubesc? Pentru acest punct va trimit la blogul unui tatic drag multor mamici si nu numai: ta-su, blog de tata.

As avea mai multe deceuri, dar nu-mi vin acum toate in minte. Oricum, sper ca m-am facut inteleasa. Atata timp cat comunicarea dintre parinte si copil este una reala, nu vad de ce sa-i interzic anumite lucruri, doar pentru ca deranjeaza pe adulti si blocheaza dezvoltarea psihica, motorie sau senzoriala a celui mic?

Niciun comentariu: