miercuri, 6 iunie 2012

Alternativele tinutului in brate

Ieri, din dintamplare am vazut ca si in ziua de azi se mai practica leganatul pe picioare. Mare stupoare pe mine, zic: Doamne, Dumnezeule, si in ziua de azi mai leagana, cei drept bunicii, pe cei mici pe picioare?!?!?!? Zic: e clar, o sa se chinuie asa pana hat-hat pe la cativa anisori, cea mica o sa-i terorizeze in fiecare zi...caci despre o fetita este vorba, la vreo 3 luni.
Tot aseara am citit inainte de culcare dintr-un ghid pentru parinti 'Avem un copil!' legat de dependenta copilului de mama in primele luni de viata: "Endogestatia a petrecut-o in primele noua luni atat timp cat a stat in uterul mamei sale. Dupa nastere, pentru aproximativ alte noua luni, copilul a facut cunostinta cu corpul exterior al mamei lui, dar ramane dependent de ea, de laptele sau, de contactul cu ea, de vocea sa. Exogestatia este punctul in care incepe sa se departeze de mama si sa isi exprime propriile cerinte cu sunete si silabe repetate care inca nu au devenit cuvinte."
Si atunci am meditat: domnule, zica cine ce-o zice, copilul are nevoie de mama, are nevoie de afectiune, multa, foarte multa in primele luni! Pana la urma si legantul asta e o alternativa la tinutul in brate, decat sa te doara spatele, sa te cocosezi, mai bine iti dezvolti muschii de la picioare. Decat sa-l lasi sa sufere fara afectiune, mai bine te dedici lui si in totalitate daca e necesar.
Eu una imi legan baiatul intr-un balansoar in forma de fotoliu cam ca cele impletite din rachita, dar acesta e din ratan (luat de la Ikea), dar in momentele lui mai grele, de regula cand il doare burtica. Cum a fost azi - ieri am mancat sarmale... Si functioneaza! A adormit in bratele mele leganat. Ce poate fi mai emotionant? Eu eram topita acolo cu el in brate gandindu-ma sa nu ma misc deloc sa nu-l deranjez. Si la faptul ca ma voi bucura de puiul meu doar un an de zile, caci apoi ma voi intoarce la serviciu... Eram in stare sa stau cu el si doua ore! Am stat odata mai bine de o ora (de intepenisem, ma durea si posteriorul, dar nu conteaza, astea se uita)! Acum l-am adormit si l-am pus in patut pe burtica, noua lui pozitie preferata (probabil pentru ca ii aminteste de caldura mamei burtica pe burtica).
In fine, sunt mai multe alternative luatului in brate. Cum am zis mai sus: leganatul pe picioare, leganatul in balansoar, plimbatul in wrap, sling, mei-tai, manduca, etc. Fiecare mama si pui isi aleg cum sa petreaca timpul impreuna.
Sunt curioasa daca mai sunt alte variante ce pot inlocui luatul in brate. Mamici sau tatici, voi ati mai descoperit si altele?
Iata balansoarul de care spuneam:

Si multumim Andreei pentru acest leanag pe baterii:


Niciun comentariu: