joi, 14 iunie 2012

Cursul de puericultura

Imi fac mea culpa pentru ca inainte de nastere nu am facut faimosul curs de puericultura. Nu radeti, chiar daca citesti pana nu mai poti tot felul de carti despre nastere si despre cresterea copilului, tot nu esti pregatit pentru acest mare si important hop: alaptarea! O data ca oricat ai citi, la tine poate aveam alte simptome (de exemplu: furia laptelui; o mamica din salon a avut cand frisoare, cand calduri; eu nu, la mine s-au intarit sanii ca bolovanii) si apoi, ca este foarte dureros la inceput - si asta cred ca este cel mai dificil factor care te poate da inapoi.

Eu sfatuiesc toate cuplurile sa faca acest curs de puericultura! De fapt, dupa mintea mea, ar trebui ca parintii care fac copii sa urmeze niste cursuri dinainte, ca o scoala care sa te pregateasca pentru cresterea unui copil. Sa fie gratuit si obligatoriu tuturor viitorilor parinti (si optional celor care se gandesc sa faca copii)! Iar celor care lipsesc, sa li se ia copilul. Daca ar fi sa dau timpul inapoi, m-as duce negresit si l-as lua si pe sotul meu. Asa se responsabilizeaza mult mai repede si mai bine un cuplu pentru  aceasta 'noua viata' si 'meserie'.

Cred ca neparticiparea mea a avut ca factor decisiv faptul ca acest curs se plateste (unde aveam eu asigurarea medicala pe atunci) si poate si din cauza ca noi femeile romance avem acea mandrie cum ca ne descurcam singure, ca nu avem nevoie de ajutor. De ce sa dau bani pe un lucru pe care-l pot afla si singura? Uite de ce: pentru ca acolo afli niste lucruri pe care nu ti le mai spune nimeni, de la niste oameni avizati, si ai parte de niste informatii complete! Nu dupa urechea bunicii sau vecinii!

Azi, vorbind cu o viitoare mamica, D., am aflat ca la acest curs te invata cam detoate, inclusiv ca toate mamele au lapte la nastere (desi am auzit si azi multe mamici spunand ca nu avut lapte...), indiferent de tipul nasterii si ca sa pui copilul la san cat mai repede posibil. Nu cum imi spusese mie o ingrijitoare 'binevoitoare' in spital sa nu mai chinui copilul, ca eu am nascut prin cezariana si nu am lapte.............sa-i dau lapte praf in continuare, desi era a treia zi dupa nastere!!!

Abia recent am aflat de o organizatie (de fapt e o clinica) care se ocupa, printre altele, cu consiliere in alaptare: aici. Si de o moasa de profesie, dar care ofera si alte servicii inainte si dupa nastere (ex: consiliere, asistare la nastere, masaj mamicii dupa nastere, sau puiului) aici.

Este mare pacat cum foarte multe mamici, din nestiinta, ignoranta sau pur si simplu disperare, pierd laptele la o luna, doua, sau chiar la 6 luni de alaptat... Eu una sunt pentru alaptat pana cat mai tarziu, chiar si pana la 6 ani daca si copilul isi doreste!

Un comentariu:

Diana spunea...

Eu am fost la cursul organizat de Medicover, tinut de moasa sefa Angela Dinu http://www.medicover.ro/arta-de-a-fi-parinte/ si am fost extrem de multumita. Am avut ocazia sa-i punem orice fel de intrebari, si am aflat multe detalii la care nici nu ma gandeam. Plus ca la finalizarea lui, taticul a primit o adeverinta care i va permite sa adauge 10 zile de concediu de paternitate, in plus de cele standard.