miercuri, 12 decembrie 2012

Targul de cadouri de la Sala Dalles

Aseara am iesit la plimbare (l-am lasat pe cel mic cu bunica, caci viscolea) dar initial nu aveam idee unde sa ma duc. Am vrut sa ma plimb, pur si simplu, caci in ultimul an n-am mai facut asta pentru mine. Am simtit nevoia unei evadari, si am avut-o. Am vrut sa ma plimb prin centrul Bucurestiului, care pentru mine a fost dintotdeauna un loc aparte, parca de fiecare data ma incarc cu energie pozitiva de acolo. Ma intrigase o poza de pe facebook si am vrut sa vad cu ochii mei gateala de craciun. Mi se pare cea mai frumoasa gateala pe care a avut-o centrul Bucurestiului de cand sunt eu aici (de vreo zece ani)! Nu stiu exact ce imi place atat de mult, mereu am fost initial instictuala, am reactionat conform primelor impulsuri. Poate pentru ca este o gateala simpla si eleganta, cred ca asa as descri-o: simpla, eleganta si frumoasa. Am facut si doua poze:



Si pentru ca am ajuns in centru si stiam de Targul de Cadouri de Craciun de la Sala Dalles, am zis ca intru sa-mi clatesc ochii, sa vad ce se mai aduce la astfel de targuri. Stiam din anii precedenti ca indiferent de ocazie, se aduc mereu si mereu aceleasi lucruri vechi, chinezarii, turcisme sau orice alte lucruri ieftine si stralucitoare/nefolositoare care sa te convinga sa-ti cheltui banii.

Ei, acum am fost placut surprinsa (sa fie din cauza ca n-am mai iesit de mult timp?)! Parca sa zic ca n-au fost atat de multi comercianti, dar mie mi-a placut, caci nu-mi plac locurile aglomerate. Chinezisme au fost, dar din cele constructive. Adica mi-au placut niste puzzluri 3D din lemn, din care puteai sa construiesti tot felul de obiecte, case, avioane, animale, insecte chiar! Mi-au mai placut jucariile de lemn pentru copii.

Au fost si obisnuitele bijuterii, dar nu asa de multe din cele stralucitoare, facute la duzina, ci reinventate. Mi-a placut mult un nou tip de bijuterii (pe care daca le faceam eu, sincer, as fi cerut mult mai multi bani) migaloase tare pentru ca erau facute din multe margelute colorate asortate. Coliere bogate, bratari voluminoare, plicuri acoperite in intregime cu margelute! Foarte frumoase, si elegante! Se potriveau mai degraba, femeilor impunatoare si elegante si cu functii importante.

Iarasi, nelipsitele dulciuri, s-au intrecut si ele pe standuri, care mai de care! Din Italia, autohtone (turnate in forme ingenioase-atat pentru copii cat si pentru omeni mare in forme de pantofi!), erau altele aranjate in fire de flori, ca nici nu-ti dadeai seama ca sunt de mancat! Cafelurile si ele erau prezente, dar n-am explorat domeniul, caci nu prezinta interes pentru mine. La fel cum nu prezinta interese icoanele, si erau cel putin doua standuri cu icoane de vanzare, desi cat am fost eu acolo nu am vazut cumparatori interesati.

Bineinteles ca produsele bio erau nelipsite, in ultima vreme au luat amploare din ce in ce mai mare, caci erau multe standuri cu sapunuri si cosmetice homemade sau naturale. Aici, desi s-a observat o explozie de sapunuri home made, cand ma uitam pe eticheta lor vedeam ingrediente asemamatoare celor chimice. Cred ca pe undeva sunt mici scapari, caci am facut si eu sapun la rece, dar nu am pus atatea sulfate, stearate in loc de uleiuri. Erau unele aduse din Ungaria, parca, si erau opt lei bucata de 125 grame. Pai ce ingredinte ieftine au pus, daca si-au permis sa le aduca de peste hotare si lase la acest pret competitiv?

Cu bucurie am vazut lucruri hand made din fetru, sau din ciucuri de fetru. Sau haine facute la masini speciale tricotate, tot cu drag si cu suflet.

Cel mai tare m-a bucurat sa vad ca incep si romanii sa produca! Au inceput si la noi competitiile intre producatorii romani in materie mai ales de cutiute decorate, in special cu tehnica servetelului si a ceramicii pictate. Am ramas foarte placut impresionata sa vad o tanara domnisoara care venise cu cesti, vaze si alte lucruri de ceramica, tablouri, cutii foarte frumoas vopsite! Vesele si se vedea de departe ca erau facute cu drag, din placere si multa grija! ASA DA!

O seara incheiata placut cu intalnirea cu sotul meu si de savurarea, ca in vremurile de odinioara, a unor aripioare gustoase si picante in centrul de la Romana. :)

Niciun comentariu: