miercuri, 6 august 2014

Cum pregatim copilul pentru inceperea gradinitei/scolii?

Am primit de la SmartboxFamily cateva discuri audio pentru a-mi face o idee despre ce ofera ei si pentru a impartasi pe blog parerea personala, indiferent care ar fi ea. Mi-au lasat impresia de oameni seriosi si felicit initiativa lor de a ajuta parintii care se confrunta cu situatii noi. In acelasi timp, mi se pare ca aceste metode de ajutor nu sunt pentru orice parinte. Trebuie sa accepti ideea ca tu ca parinte nu esti atoatestiitor si ca poti gresi si mai ales ca ai mereu ceva nou de invatat!

Am mai ascultat si scris despre ce inseamna un copil disciplinat ("Copilul tau este disciplinat?"), un ghid de diciplinare fara pedepse cu sfaturi practice pentru situatii concrete. Si vor mai urma si alte situatii.


Cuprins:
1. Cum pregatim copilul pentru inceperea gradinitei
2. Cand ne apropiem de prima zi de gradinita
3. Cum sa facem mai usoare despartirile cand lasam copilul la gradinita
4. Cum gestionam diminetile dificile
5. Tranzitia spre scoala

Cum pregatim copilul pentru inceperea gradinitei mi se pare un ghid mai mult pentru copiii care incep gradinita mai tarziu, de pe la 3-4 ani si care se duc in sistemul traditional. Sunt situatii in care trebuie sa vorbesti cu copilul (de exemplu sa-l intrebi de ce se teme), sa-i spui povesti cu ce se poate intampla la gradinita, ce vor face acolo, plus alte idei de anticipare cu mult timp inainte. Dar si exemple pentru ziua de dinainte de gradinita, sau sfaturi pentru prima zi.

Sunt sfaturi foarte bune si pentru cei care merg in alte sisteme decat cel traditional. Ce am retinut dupa o prima ascultare: anticiparea este foarte importanta, povestile despre program, despre activitati, prima zi sa fie mai scurta, despartirile sa fie mai scurte sau mai lungi (in functie de copil) si inr-o nota vesela si relaxata pentru parinte (sau macar asta sa se vada in expresia fetei lui pentru a-i ramane o imagine pozitiva copiluluii). Sunt si multe solutii pentru diminetile dificile, cum sa le infrumusetam, cum sa le anticipam si cum sa le corectam.

Cum pregatim copilul pentru inceperea scolii mi-a placut pentru ca merge tot spre partea cu respectul fata de integritatea copilului, cum sa evitam anumite formulari pentru a nu-l descuraja in insusirea alfabetului, cititului si scrisului.

Daca il vreti si voi, cu atat mai bine, sunteti doar la un clic distanta. Am obtinut si o reducere: daca le comandati de la acest link aveti reducere fata de pretul oficial (30 lei in loc de 36 lei). :)

Mult succes in prima zi! :)

Niciun comentariu: