joi, 30 aprilie 2015

Ce nu-mi place atunci când sunt însărcinată

Sunt fericita femeie care are ocazia de a fi mamă a doua oară. Da, am cam 20 săptămâni și am aflat că va fi tot băiat. Aș fi vrut o fetiță de data asta, dar a fost după preferința fratelui mai mare. De când a auzit că la mami în burtică crește un bebe, a zis că vrea tot baiețel, să se joace împreună. Zilele trecute ne-a zis că dacă e fată o aruncă la gunoi. Acum că e tot băiat, nu știu dacă mai poate fi vreun copil mai frumos decât primul...

O să am multe de studiat, mai ales despre relația dintre frați, dar asta e altă poveste. Poate îmi recomandați literatură de specialitate, sau poate o să fac eu o listă cu ce am citit despre subiect.

Oricum, acum voiam să împărtășesc cu voi, mămicile care au trecut prin perioada de sarcină (DAR MAI ALES PENTRU CEILALȚI OAMENI CARE NU AU TRECUT NICIODATĂ PRINTR-O SARCINĂ), ceea ce nu-mi place DELOC atunci când sunt însărcinată. În afara de neplăcerile cauzate de contracțiile primului trimestru, sunt altele care mă pot înfuria, de-a dreptul, și care pot fi la ordinea zilei. Lucruri mărunte, care pot fi evitate, cu puțină atenție din partea celor din jur.

Să începem cu contracțiile. De data asta le-am avut în primul trimestru (de fapt, la prima sarcină nu le-am avut deloc). Foarte neplăcute! M-am speriat atât de tare, încăt am crezut că voi pierde sarcina. Într-o noapte am ajuns la camera de gardă la spitalul Nicolae Malaxa, unde am născut și prima oară și unde este și medicul meu ginecolog. Am găsit un medic de gardă tinerel care m-a asigurat că sarcina se dezvoltă normal și mi-a prescris no-spa la 8 ore și supozitoare dimineața și seara (pe lângă tratamentul hormonal). Și exact cum mi-a prezis, după 16-18 săptămâni, nu am mai avut probleme (contracții). Desigur, a se evita oboseala fizică, pe care încă o resimt.

Cât despre neplăcerile zilnice, prima și prima este:

- APLECATUL după diverse obiecte de pe jos și care nu au ce căuta acolo și pe care NIMENI, dar chiar NIMENI (mă refer la partea bărbătească în special) NU SE SINCHISEȘTE SĂ LE RIDICE!!! Un prosop, o bucată de hârtie, o jucarie, etc. Cu ocazia asta am aflat că de aia sunt bărbații mai relaxați, ei nu se stresează așa de repede ca noi femeile.

Altă neplăcere maximă, și care are legatură cu prima:

- SCAP ușor lucrurile din mână! SUPER! După ce că urăsc să mă aplec, le mai și scap...

Alte lucruri mărunte:

- aglomerația din tramvai, căldura și persoanele care se uită în direcția opusă; câteodată chiar mi se face rău și-mi vine să scol pe cineva de pe scaun, dar niciodată nu mă lasă inima;
- că nu pot să mai merg atât de repede cum mergeam înainte;
- coșurile de pe față în urma tratamentului hormonal;
- oboseala care nu are program. Sunt zile când sunt bine, și zile când mă pălește o oboseală cronică...


Când sunt bine, nici nu-mi amintesc de perioadele în care mi-a fost rău, adică îmi amintesc, dar nu mai știu nici eu cum era... De aia îi înțeleg și pe cei care nu înțeleg. :)

Niciun comentariu: