marți, 27 noiembrie 2012

Secretul numarul unu

Draga mamica, cel mai si cel mai important dintre toate micile mele secrete (desi nu tin la o ordine anume intre ele, dar pe acesta va trebui sa-l ai mereu in minte spre deosebire de celelalte), este ca pe locul intai in prioritatile tale se afla copilul! Mereu si orice ai face! Sa nu uiti niciodata!

In primul an de viata nu conteaza ca tu nu esti epilata, sau cu manichiura nefacuta sau nearanjata el te doreste oricum, numai sa fii langa el. Daca ai norocul sa ai un copil intelegator (cum am avut eu :D), ai sa le poti face si pe astea cu putin balet. Pentru ca esential este sa te aiba alaturi, sa-i asculti fiecare nevoie. Pentru asta tu trebuie sa fii cu mintea limpede si nu la zece lucruri in acelasi timp. El este pe locul intai inaintea ordinii, mancarii, spalarii, chiar si a sotului (cu parere de rau), etc, chiar si a ta. Copilul are nevoie de tine si de timpul tau - cam asa se schimba treburile, cand esti mama, esti de neinlocuit...

Cu ocazia acestei experiente care mi-a schimbat viata am realizat ca femeile nu sunt egale barbatilor (sau invers) desi eram o sustinatoare feroce a egalitatii intre sexe! Femeia poate naste, barbatul nu (iata o diferenta majora, si fara iz de superioritate, asa ne-a facut cine ne-a facut). Daca de tata se mai poate lipsi copilul, de mama, mult mai greu. Mama este fiinta care trebuie sa stea cu puiul ei si nimeni n-o poate inlocui. Nevoile copilului cer imperios prezenta mamei pentru o dezvoltare armonioasa. Si dupa un an, mai toata viata lui, un copil are nevoie ca tu sa investesti din timpul tau in el. Este valabil si pentru tati. Si cu cat investesti ca parinte din timpul tau, cu atat cred ca va investi si el mai tarziu (cunosc o gramada de exemple de copii care si la maturitate discuta foarte multe cu parintii si copii care nu se simt deloc legati de parinti...). Asta nu inseamna ca daca mai vreau o pauza din cand in cand si ma duc la un spectacol in timp ce copilul sta cu bunica sau altcineva de incredere, se cheama ca nu sunt o mama buna, din contra. Orice activitate care te relaxeaza este bine venita si oricine te ajuta merita toata stima!

Si desi par asa hotarata si atotstiutoare aici, binenteles ca mai si eu momente cand imi pierd rabdarea si mai uit cum sa ma port cel mai bine in fiecare situatie. Dar periodic le trec in revista si-mi revin. :)

Copilul meu a descoperit mecanismul oglinzii seara trecuta:


Niciun comentariu: