vineri, 27 iulie 2012

D-ale alăptării

Am zis de ceva timp că o să scriu despre alăptare și experiențele personale. Pe de o parte am avut alte preocupări, pe de alta am zis să mai treacă ceva timp să-mi întăresc convingerile.
Cu ce să încep? Păi tot cronologic cred că-i cel mai bine:

Încă de la început am zis că laptele praf nu este o alternativă pentru noi (mai ales că 1. am lapte, 2. puiul meu poate sa tragă din sân fără probleme și 3. nu are alte probleme, cum ar fi reflux gastro-esofagian), și acum zic la fel, deși îmi este greu cu maimuțica lipită de mine non-stop, trebuie să recunosc...
În primele două luni, cam așa, aveam lapte pentru doi sau chiar trei copii! Cred că v-am povestit despre experiența mea cu ''furia laptelui'' din spital (cât m-am bucurat că am apucat s-o experimentez acolo!). Ba chiar sunt fericită că am alăptat o fetiță din salon, căci mămica ei avea sânii cu sfârcurile în interior, neformate, și a dormit foarte bine după aia.
În prima lună mă mulgeam după fiecare masă! Pediatrul ne-a sfătuit chiar să congelăm surplusul pentru orice eventualitate.
Apoi, încet-încet laptele se ajustează nevoilor celui mic încât se poate diminua de tot. Țin minte ca-mi era teamă aproape de trei luni (de fapt chiar după botez) să nu-l pierd de tot! Și acum tot mai cred că era să-l pierd căci m-am supărat foarte tare la botez (voi povesti în alt post despre ce s-antâmplat).

Dar tot citind materiale pe net, mai ales aici am înțeles că laptele matern nu dispare pur și simplu dintr-o dată. El scade treptat în câteva săptămâni până la dispariția totală. Mai ales dacă mama sau părinții, de regulă neștiutori la primul copil, se sperie că nu se satură copilul la sân și îi suplimentează cu lapte praf. Așa era să facem și noi, dar noroc că n-am fost acord. Căci m-am prins că dacă îi introduc o masă de lapte praf, el o să ceară din ce în ce mai puțin de la sân.
Așa cum spune în linkul mai sus menționat, pentru stimularea cantității laptelui, mama trebuie să se mulgă cât mai des. Să păcălească sânul că cel mic are nevoie de mai mult lapte. Și funcționează! Începe să producă mai mult. Dar și alimentația mamei este esențiala! Am observat pe pielea mea și mi-au confirmat și alte mămici că dacă nu se respectă mesele mamei și scade și cantitatea, scade și laptele!!!
Acum la cinci luni suntem foarte bine, adică puiul meu mănâncă doar la sân fără să mai am nevoie de pompa de muls ca să golesc sânii de prea mult lapte, dar nici să trebuiască să-i stimulez pentru a produce mai mult. Sincer, nu credeam să ajungem la această performanță, deși mi-a zis cumnata mea.

Recunosc, senzația că nu se satură a rămas, și făcând comparație (inevitabil!) cu alți copii care mănâncă lapte praf, al meu mănâncă mai puțin cantitativ. Dar atâta timp cât crește normal, are buculițe, greutatea acumulată lunar este in grafic (nu e nici slab, nici gras), înseamnă că totul merge bine și nu trebuie să mă mai gândesc la asta.

Probabil că laptele matern este mai consistent, iar cel praf trebuie mai mult cantitativ ca să compenseze în sațietate...

Niciun comentariu: