duminică, 8 iulie 2012

Foarte impotant: in atentia viitoarelor mamici!

Revin la subiectul alaptare, unul din pricina caruia am inceput acest blog. Vreau, sper si trebuie sa fiu un pic de folos viitoarelor mamici! INFORMATI-VA, INFORMATI-VA SI IAR INFORMATI-VA INAINTE DE NASTERE! Nu faceti ca mine, faceti ce va sfatuiesc, si va va fi mai bine. Eu am citit destule materiale informative in timpul sarcinii, dar nu cautam unde trebuie. Si efectiv unele lucruri nu ti le spune nimeni pentru ca fiecare nastere/experienta e unica. Niciodata nu stii ce urmeaza, de aia mai bine sa-ti faci temele si sa ai un plan de rezerva! 

1. Faceti cursul de puericultura impreuna cu sotii/partenerii vostri! Pe langa faptul ca va uneste si va responsabilizeaza ca viitori parinti, acesta va pune la punct cu multe aspecte la care poate nici nu v-ati gandit! Despre cum decurge o nastere, despre alaptare, despre ingrijirea sugarului in primele saptamani, etc. Pregatirea buna dinainte iti da sau iti creste considerabil increderea in tine ca proaspata mamica, lucru foarte important pentru acest nou drum plin de atat de multe necunoscute!

2. Discutati cu medicul vostru fiecare detaliu al nasterii dinainte (dupa operatie, sau in spital poate fi tarziu si oricum esti ametita, ca nici nu mai stii ce sa intrebi): conditiile/atmosfera in care vrei sa nasti (posibil doar in clinicile private: muzica, lumina...etc); poate vrei sa ti-l puna cateva secunde macar pe piept imediat (iarasi nu stiu daca este posibil in spitalele de stat...desi nu vad unde ar fi problema, daca nu sunt complicatii); daca vrei sa stai cu el in salon sau nu (rooming-in); daca vrei sa alaptezi doar la san, etc. Pentru multe persoane aceste lucruri pot parea mofturi... Eu zic ca sunt foarte importante pentru mamica si bebe - cand e vorba de confortul lor, orice lucru ce noua ne poate parea minor, pentru ei nu este si este foarte important sa fie cineva 24 din 24 langa ei!

3. Poti apela dinainte la ajutorul unei moase (sau la un consultant in lactatie), daca vrei pe cineva aproape si dedicata in intregime tie si lui bebe, la orice ora din zi sau din noapte (in locul cursului de pueridultura, care la fel, este contra cost) dar merita! Pentru sanatatea ta psihica si bunastarea copilului, merita toti banii! Cate cazuri nu am vazut in spital, mame care se chinuiau cu copii si nu venea nimeni sa le ajute... Mi se pare revoltator ca in ziua de azi sa mai fie mame care sa se chinuie. Pana la urma chiar nu conteaza in ce secol suntem, suntem oameni in definitiv, umanitatea ar trebui sa ne defineasca...


4. va rog pe voi sa ma adaugati ce credeti ca ar mai fi de bifat!



va urma...

Un comentariu:

Unknown spunea...

Bine punctat. eu insist pe subiectul alaptarii.....aproape toate mamicile lasa acest subiect in urma, se preocupa mai mult de cum vor naste, cine face prima poza, cum sa nu le doara, ce haine poarta bebe, cati pampersi tb sa ia. si discutia poate continua. pt mine acest subiect a fost lasat la urma, mi-am spus: oricum laptele vine. da, a venit. dar ce faci mia departe?! am nascut prin cezariana, nu la cerere si ce de nevoie. dar laptic am avut imediat. as dori sa spun ca dupa nastere o mama se confrunta cu o avalansa de sentimente, un fel de rasul-plansul. aude peste tot sfaturi: da-i ceai, bea tu ceai, nu se satura, laptele tau e un zer S.a.m.d. la fe am patit eu. aveam laptic, dar bebe avea colici. pe la ureche, mi-a trecut o vorba: daca ii dai lapte praf, nu mai face. intarca-l, k o sa fie bine. eu, in durerea mea de mama care isi vede copilul vanat de plans, zic: daca asa o fi mai bine....sa incerc. am incercat si....degeaba. fara rezultat. tot plangea 12 ore pe zi, tot vanat era.mai mult, plangea si dupa tzatza. asa k acest subiect al ALAPTARII, din punctul meu de vedere, trebuie sa fie subiectul nr 1 in fruntea listei cu ce trebuie sa stii dupa ce nasti.de asemenea, cred k ar trebui ca viitoarele mama care doresc sa alapteze sa refuze din start sa li se dea lapte praf cu biberonul copiilor in maternitate. Un alt lucru care mie mi se pare important: faceti o vizita la MATARNITATE. se poate si in cele de stat in weekend si intre anumite ore. sa va arate o sala de nasteri. pe mine m-a ajutat. astfel, cand am ajuns in travaliu acolo, stiam deja cum e, aveam un oarecare confort ca stiu locul.EXERCITIILE KEGEL: sau "educarea" perineului. daca le faceti inainte de nastere, ajuta foarte mult. CURSURI DE PUERICULTURA: se paltesc, dar se pot face si gratuit la SPITALUL FILANTROPIA. tati+mami desigur(desi nu e subiect nou, m-am gandit ca informatia e utila pt cine nu isi permite dar doreste sa le faca). CELULE STEM: toti vor incerca sa bage pe gat un contract sau altul. nu va lasati influentati din dorinta de a-i fi copilului bine, informati-va. VACCINURILE: un subiect delicat pt mine, un lucru cu care eu nu mai sunt de acord. le fac pe cele obligatorii, si atat. si asta doar ca sa nu avem probleme la cresa, gradi, plecari in afara, etc. daca as fi mai tare in clont nu le-as face nici pe acestea. vedeti pt ce boli sunt, aproape k unele nici nu mai exista. ma rog, asta ar tb sa fie dezbatere separata. ideea era k ar tb sa fiti informati asupra vaccinurilor optionale.asta am in minte acum, poate mai completez pa parcurs si tu faci o sinteza a tot ce se scrie. e frumos sa fii mami si daca esti si informata, menirea iti este si mai usoara.