vineri, 13 iunie 2014

Ce mai facem noi - pe timp de canicula

Azi a fost o zi productiva. Mai mult in sensul cantitatii. Ca iar am gresit mancarea, la orez am pus nitel mai mult piper alb, si nu prea s-a mancat... :( Cand nu ai chef, si mai ales cand nu gusti, nu iese bun sa le placa si lor (ca mie oricum imi place un pic mai picant)!



Oricum, a venit o vara mult prea caniculara si simt nevoia de o mancare lejera. Nimic din ce e de cumparat nu ma multumeste, de la carnea de pui din magazine mi se face greata, de la aia de porc la fel, fructele si legumele parca sunt toate artificiale, nici nu stiu ce sa mai cumpar, ce sa mai gatesc...

Noroc ca la un targ am participat la un workshop de mancare raw! Am savurat acolo niste bunatati cum n-am mai pomenit! Inghetata raw, limonada raw si o felie de tort dumnezeiasca!!! Despre workshop v-am mai spus si in postarea despre spirulina aici. De mult dau tarcoale unei alimentatii lejere si sanatoase, si tot demult, de cateva saptamani totusi, nu am facut nimic! Asta si pentru ca iti trebuie toate ingredientele (unele cam scumpute, daca gandesti pe termen scurt), dar cred eu ca mai ales pentru ca atunci cand vine vorba de mancare, mai bine fac curatenie in 10 apartamente!

Si pentru ca am simtit nevoia de ceva dulce, m-am grabit sa fac si niste briose, desi parca nici coca la cuptor n-o mai inghit. :)



Ei, mai greu la inceput, dar dupa ce faci de cateva ori, te familiarizezi si nu mai e asa dificil. Azi am facut o inghetata raw dupa reteta Andrei Dudea, adaptata la ce am avut prin casa. Adica: 3 banane congelate (de cateva zile, in hartie de copt, pe care le-am scos de la congelator si le-am lasat cam 30 min sa se mai inmoaie), 3 caise, 1 piersica, o mana de merisoare, seminte de dovleac (date prin rasnita, ca sa nu le simta cel mic), 1 lingura de miere, zeama de la 1 lamaie (de preferat lime); si ar mai fi trebuit si menta (uscata sau proaspata, dar am uitat sa luam). Le-am amestecat la blender si le-am turnat in forma.



Ca si cantitate, data viitoare am sa fac mai mult. Acum au iesit doar 5 mere; iar pentru un adult (ca mine :))) un singur mar nu e suficient. :D

Pozele au fost facute dupa vreo 2 ore, cand inca nu inghetase de tot. Se intareste foarte bine, de aceea este indicat sa puneti niste betisoare pentru sustinerea inghetatei, ca sa puteti savura cu si mai multa placere aceasta minune. Este atat de lejera, ca mi-a picat foarte bine la stomac (fara balonari, senzatie de blocare a alimentelor in stomac), m-am simtit usoara-usurica! :)

Niciun comentariu: